НВК №28Субота, 26.05.2018, 18:39

Ви увійшли якГость | Група "Гості"Вітаю ВасГость | RSS

Головна | | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
                                                                                                                                                                   
Ласкаво просимо на офіційний сайт НАВЧАЛЬНО-виховного комплексу № 28
Меню сайту

Форма входа

Матеріали заняття

«Наше ділове спілкування»

 

Одна з основних задач керівника (і директора, і заступника, і класного керівника…) – вирішення психологічних задач, що виникають у процесі спілкування з учнями, батьками, колегами, начальством.

Мій щоденний досвід роботи в нашому колективі підтверджує, що витрачається велика частина робочого дня не на рішення навчальних, організаційних, фінансових, творчих (я вже не кажу про інноваційних!) проблем, а на психологічні задачі, що виникають у процесі спілкування.

Це здається тільки мені? Ні. Психологічні задачі постійно вирішують всі заступники директора, класні керівники, керівники гуртків центру позашкільної роботи… На жаль, не завжди професійно.

Є необхідність вчити психологію й етику ділового спілкування.

 

Мета: сприяти формуванню у всіх нас психологічних та етичних якостей як необхідних умов повсякденної діяльності.

 

Так, є багато причин, якими можна пояснити і наш песимізм, і якусь безнадійність, безвихідність,  поганий настрій, роздратованість… В умовах тривалої глибокої загальної кризи у країні сформувався дуже суперечливий тип масової свідомості, суспільної психології, який не можна не враховувати. Але при чому тут діти? В них ще все добре! Можливо, і буде все добре!. Точніше, все буде добре.

Я роблю спроби впроваджувати 10 пунктів програми розвитку закладу. Найбільше психологічних задач там, де слово «демократія». Ясно, що з нашим «дорослим» настроєм ефективну школу швидко не побудуєш, а отже, й демократичні порядки не створяться «з понеділка», як у класних колективах, так і в суспільстві в цілому. Звідси, найважливіша моя психологічна задача, задача заступників директора і керівників усіх рівнів – переламати цей домінуючий настрій, психологічно оздоровити себе, свої маленькі класні колективи, увесь шкільний колектив.

Найбільше, за останній час, я чула роздратовані викрики: «Яка там демократія! Ти що, не розумієш, що не треба людям ніякої демократії!»

Не погоджуюся. Потрібна. Особисто мені, так точно. Бачу як наші молоді колеги налаштовані на ініціативу, підйом, бажання працювати, робити свою справу. Вони вірять у зміни, вони за демократію.

Всі розуміють, що розвиток освіти, економічне зростання, процес зміцнення демократії зможуть забезпечити тільки активні, творчо мислячі люди, націлені на нові форми життя й діяльності. Подивіться навкруги уважно! Серед наших колег, учнів, батьків їх не так уже й мало! Дуже хочеться, навіть, прізвища називати! Психологічна задача: назвати чи не назвати ?

 

Що я буду робити? Щоби привести в рух живу енергію людей, які мене оточують, буду цю енергію об’єднувати та спрямовувати на якусь громадську діяльність, навчальну діяльність, колективний відпочинок, будь що позитивне. Головне, самій не розгубитися і вірити. Вірити в себе, у свої сили, у сили своїх шкільних друзів. Психологічна задача: я вірю? Чи думаю, що вірю? Ні, вірю. Все  в нас буде добре.

 

Чи зможемо ми змінити етичну ситуацію у своєму колективі?

Крок за кроком. Чому б раз і назавжди не позбутися від крику та образ? Як важко, коли за спиною пліткують, не щиро поводяться… А ти все розумієш і етично посміхаєшся.

Як хочеться прокинутися і прийти до школи, у якій всі мають ознаки цивілізованих громадян, всі мають гідність і совість. За словами відомого філософа А. Камю, навіть в умовах найтяжчої соціальної кризи поступати треба так, немов ти абсолютно впевнений, що справедливість, щастя й мир переможуть, навіть якщо тебе долають із цього приводу сумніви.

Так, криза у країні впливає на наш настрій, відчуття тривоги, страху перед майбутнім. Фільми жахів, екологічні катастрофи, війни. Все це хвороби дорослих. Але криза пропонує і ліки від негативу, прокладає шляхи до подолання психологічних проблем. Ліки прості: творчість, ініціатива, самостійність людей, широкі можливості для свободи дій, збільшення демократичних прав. Чому б ні? Дивно тільки, що вільними майже ніхто не хоче бути. Я маю на увазі, не хочуть брати відповідальність на себе…

 

Наша країна вже вступила на шлях становлення ринкової економіки, демократичних реформ. Рух до цієї мети – процес тривалий і важкий: він складе цілу історичну епоху. Успіх початих реформ багато в чому залежить від того, наскільки кожний з нас буде здібним до саморозвитку, щоденної самореалізації.

Діти повинні бути готові до такого життя. Не заважайте їм. Націльтеся на терплячу та складну працю над самим собою, на те, щоби спробувати стати добрішими, чистішими і, отже, більш професійними.

Психологічна задача: подивіться на світ з іншого боку…

 

Почитайте літературу про теорію «людських відносин». Згідно з цією теорією, вирішальну дію на трудову активність людей здійснюють не стільки матеріальні, скільки психологічні чинники, відчуття, настрої. Вони є не тільки результатом розвитку їх індивідуальної психіки, а і продуктом дії групової, колективної психології, результатом так званої морально-психологічної атмосфери в колективі.

 

Я голосую за культуру ділового спілкування з колегами, учнями, батьками!

( Підготовлено за матеріалами «Підручник для директора». Січень 2011 р.)


Форум

...
Праздники сегодня

Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Пошук

Погода

Друзі сайту
  • Добро пожаловать в Википедию
  • В Контакте
  • YouTube
  • Мiнiстерство освiти і науки України
  • Учебно-воспитательный комплекс №28


  • НВК №28 © 2018
    Ломако Ніла Михайлівна